GU-måten REBUS

GU-måten REBUS

Hvilke utfordringer på arbeidsplassen har vi til felles?

Hvilke utfordringer på arbeids-plassen har vi til felles?

Hvilke utfordringer på arbeids-

plassen har vi til felles?

Det har vi funnet svaret på!


Innsikten GU fikk gjennom rebusen på Gyldendalfestivalen kan nå hjelpe oss med å prioritere hva vi bør fokusere på å forbedre på arbeidsplassen vår. Hva er viktig for mange? Hva bør løses først? Hvilke små og store endringer kan vi implementere og/eller teste ut? Ta en titt på funnene fra postene under, og bli litt klokere.


Gode ideer til hvordan disse utfordringene kan løses har vi også mange av, se noen av ideene som ble foreslått av dere, under post #4.


Tusen takk til alle dere 278 Gyldendølere som deltok 👏 Ønsker du mer innsyn i funnene ta kontakt med en av oss som sto på postene!

Det har vi funnet svaret på!


Innsikten GU fikk gjennom rebusen på Gyldendalfestivalen kan nå hjelpe oss med å prioritere hva vi bør fokusere på å forbedre på arbeidsplassen vår. Hva er viktig for mange? Hva bør løses først? Hvilke små og store endringer kan vi implementere og/eller teste ut? Ta en titt på funnene fra postene under, og bli litt klokere.


Gode ideer til hvordan disse utfordringene kan løses har vi også mange av, se noen av ideene som ble foreslått av dere, under post #4.


Tusen takk til alle dere 278 Gyldendølere som deltok 👏 Ønsker du mer innsyn i funnene ta kontakt med en av oss som sto på postene!

Post #1 - Utfordringer ved arbeidsplassen 🤦

Post #1 - Utfordringer ved arbeidsplassen 🤦

Post #1 - Utfordringer ved arbeidsplassen 🤦

Med denne posten ønsket vi å finne ut av hva det er som er mest pressende for brukergruppa Gyldendølere på vår arbeidsplass.


Alle skulle skrive ned det viktigste behovet som ikke er løst godt nok for dem i dag.


Klikk på søylene for å se noen av utfordringene som ble nevnt.

Med denne posten ønsket vi å finne ut av hva det er som er mest pressende for brukergruppa Gyldendølere på vår arbeidsplass.


Alle skulle skrive ned det viktigste behovet som ikke er løst godt nok for dem i dag.


Klikk på søylene for å se noen av utfordringene som ble nevnt.

Systemstøtte

Møterom

Støy

Utstyr

Arbeidskultur

Møterom

Støy

Arbeidskultur

Systemstøtte

Utstyr

Post #2 - Avgi din stemme 🗳

Post #2 - Avgi din stemme 🗳

Post #2 - Avgi din stemme 🗳

Før festivaldagen hadde vi tatt noen stikkprøver som viste noen problemområder rundt hvordan vi kan effektivisere arbeidshverdagen vår.


Med denne posten ønsket vi å finne ut av om hypotesen vår stemte eller ikke. Alle skulle avgi én stemme, man kunne også legge til et eget problemområde, disse er samlet under "Annet".

Før festivaldagen hadde vi tatt noen stikkprøver som viste noen problemområder rundt hvordan vi kan effektivisere arbeidshverdagen vår.


Med denne posten ønsket vi å finne ut av om hypotesen vår stemte eller ikke. Alle skulle avgi én stemme, man kunne også legge til et eget problemområde, disse er samlet under "Annet".

Bedre hybridmøter 15%

Bedre hybridmøter 15%

Bedre hybridmøter 15%

Printe på egenhånd 4%

Printe på egenhånd 4%

Printe på egenhånd 4%

Bedre flyt i kantina 9%

Bedre flyt i kantina 9%

Bedre flyt i kantina 9%

Lisenser du trenger 10%

Lisenser du trenger 10%

Lisenser du trenger 10%

Annet 12%

Annet 12%

Annet 12%

Finne ledig møterom 50%

Finne ledig møterom 50%

Finne ledig møterom 50%

Annet 12%

Finne ledig møterom 50%

Bedre hybridmøter 15%

Bedre flyt i kantina 9%

Print 4%

Lisenser du trenger 10%

Post #3 - Meningsmåling 🌡

Post #3 - Meningsmåling 🌡

Post #3 - Meningsmåling 🌡

Med denne posten ønsket vi å ta pulsen på om dere mener at Gyldendal bør innføre flere miljø-tiltak, og hvor grensen deres går.


På alle påstandene kunne man svare Ja, Nei eller Dette mener jeg ingenting om.


Klikk på barene for å se prosenten baren viser.

Med denne posten ønsket vi å ta pulsen på om dere mener at Gyldendal bør innføre flere miljø-tiltak, og hvor grensen deres går.


På alle påstandene kunne man svare Ja, Nei eller Dette mener jeg ingenting om.


Klikk på barene for å se prosenten baren viser.

Kantina bør innføre en kjøttfri dag til i uka

Gyldendal bør bli bedre på å slette digitale filer som et miljø-tiltak

Kantina bør innføre 2 kjøttfrie dager til i uka

Gyldendal bør redusere bruken av pappkopper

Gyldendal har allerede innført nok miljø-tiltak

Dette mener jeg ingenting om

Ja

Nei

Dette mener jeg ingenting om

Ja

Nei

Dette mener jeg ingenting om

Ja

Nei

Kantina bør innføre en kjøttfri dag til i uka

Gyldendal bør bli bedre på å slette digitale filer som et miljø-tiltak

Kantina bør innføre 2 kjøttfrie dager til i uka

Gyldendal bør redusere bruken av pappkopper

Gyldendal har allerede innført nok miljø-tiltak

Dette mener jeg ingenting om

Ja

Nei

Post #4 - Idégenerering 💡

Post #4 - Idégenerering 💡

Post #4 - Idégenerering 💡

Med denne posten ønsket vi at dere skulle få spille inn ideer som løsningsforslag til et problem dere kanskje kjenner på kroppen selv.


Hver gruppe skulle tilfeldig trekke ut en problemstilling. Under ser dere ideer og løsningsforslag vi tror det ligger mest potensialet i.


Scroll horisontalt for å se ideene til alle problemstillingene.

Med denne posten ønsket vi at dere skulle få spille inn ideer som løsningsforslag til et problem dere kanskje kjenner på kroppen selv.


Hver gruppe skulle tilfeldig trekke ut en problemstilling. Under ser dere ideer og løsningsforslag vi tror det ligger mest potensialet i.


Scroll horisontalt for å se ideene til alle problemstillingene.

Med denne posten ønsket vi at dere skulle få spille inn ideer som løsningsforslag til et problem dere kanskje kjenner på kroppen selv.


Hver gruppe skulle tilfeldig trekke ut en problemstilling. Under ser dere ideer og løsningsforslag vi tror det ligger mest potensialet i.


Scroll horisontalt for å se ideene til alle problemstillingene.

Registrering-før- kantineområdet

Ferdigskåret brød

Større bord til å skjære brød på (plass til å sette fra seg brett)

Prateforbud ved vannposten

Flytte avlevering av brett osv, så den ikke kommer i veien for de som kommer sent

For mange elementer (tallerken, bolle, salattallerken, bestikk, glass, kopp)
= tar lang tid å sette på plass i oppvasken


Nok mat, brød, bestikk osv. i åpningstiden.

Tomt = kø, mange kommer tidlig fordi de er redde for ikke å få mat/bestikk

Rydde opp i køene. Flere stasjoner?

2. Hvordan kan vi bedre flyten i kantina ved lunsjtider?

Dagen før må du bekrefte at du skal bruke rommet du har booket

Trenger du et rom? Virkelig?

Legge inn et valg under “location” i Outlook med “Walk and talk?”

Enkel oversikt over hvor mange personer møterommet tar

Bevegelsessensor som avslutter møtet om rommet blir ledig

Pop-up-varsel, skal du fortsatt ha møtet?

Frigjøre møterom man er ferdig med før tiden

3. Hvordan kan jeg alltid finne et ledig møterom ved behov?

Kortere tillatt intervall på møteserier
(fordi serier bookes og rommene ikke brukes, men er opptatt)

Alt burde være trådløst

Likt oppsett på hvert møterom

Burde fungere med Mac

Idiot-testet brukerveiledning

Oppskrift på veggen (QR-kode?)

Flere analoge virkemidler (whiteboards og post-its)

Jevnlig service/ sjekk av møterom og alt utstyr (skjermer, penn/ papir, post-its, tusjer osv.)

4. Hvordan kan vi være sikre på at møterom-fasilitetene fungerer?

Enkle måter å melde fra når det ikke funker

5 min til opprigg

Lik teknologi som funker i alle rom

Rutiner og inkludering av de på Teams

Oversikt over hvem som deltar fysisk, unngå at flere møterom er opptatt med samme møte

Forbud eller vennlig oppfordring til at de som er i samme møte (på teams) ikke tar opp flere møterom

5. Hvordan kan hybridmøter løses bedre i dag?

Ha møter som enten er digitale eller fysiske

Redusere antall pappkopper tilgjengelig

Zalo og oppvaskbørste ved hver vask

Synliggjøre forbruket, kostnaden,

effekten

Vannglass tilgjengelig i etasjene

Bruke pappkrus flere ganger

Stygge pappkrus

“Visste du at…?“
-info om miljø, hva det vil bety å redusere

1. Hvordan kan vi redusere antall pappkopper vi bruker hver dag med 50%?

Flere porselenskrus

(i kaffebaren i tillegg til kantina)

Registrering-før- kantineområdet

Ferdigskåret brød

Større bord til å skjære brød på (plass til å sette fra seg brett)

Prateforbud ved vannposten

Flytte avlevering av brett osv, så den ikke kommer i veien for de som kommer sent

For mange elementer (tallerken, bolle, salattallerken, bestikk, glass, kopp)
= tar lang tid å sette på plass i oppvasken


Nok mat, brød, bestikk osv. i åpningstiden.

Tomt = kø, mange kommer tidlig fordi de er redde for ikke å få mat/bestikk

Rydde opp i køene. Flere stasjoner?

2. Hvordan kan vi bedre flyten i kantina ved lunsjtider?

Dagen før må du bekrefte at du skal bruke rommet du har booket

Trenger du et rom? Virkelig?

Legge inn et valg under “location” i Outlook med “Walk and talk?”

Enkel oversikt over hvor mange personer møterommet tar

Bevegelsessensor som avslutter møtet om rommet blir ledig

Pop-up-varsel, skal du fortsatt ha møtet?

Frigjøre møterom man er ferdig med før tiden

3. Hvordan kan jeg alltid finne et ledig møterom ved behov?

Kortere tillatt intervall på møteserier
(fordi serier bookes og rommene ikke brukes, men er opptatt)

Alt burde være trådløst

Likt oppsett på hvert møterom

Burde fungere med Mac

Idiot-testet brukerveiledning

Oppskrift på veggen (QR-kode?)

Flere analoge virkemidler (whiteboards og post-its)

Jevnlig service/ sjekk av møterom og alt utstyr (skjermer, penn/ papir, post-its, tusjer osv.)

4. Hvordan kan vi være sikre på at møterom-fasilitetene fungerer?

Enkle måter å melde fra når det ikke funker

5 min til opprigg

Lik teknologi som funker i alle rom

Rutiner og inkludering av de på Teams

Oversikt over hvem som deltar fysisk, unngå at flere møterom er opptatt med samme møte

Forbud eller vennlig oppfordring til at de som er i samme møte (på teams) ikke tar opp flere møterom

5. Hvordan kan hybridmøter løses bedre i dag?

Ha møter som enten er digitale eller fysiske

Redusere antall pappkopper tilgjengelig

Zalo og oppvaskbørste ved hver vask

Synliggjøre forbruket, kostnaden,

effekten

Vannglass tilgjengelig i etasjene

Bruke pappkrus flere ganger

Stygge pappkrus

“Visste du at…?“
-info om miljø, hva det vil bety å redusere

1. Hvordan kan vi redusere antall pappkopper vi bruker hver dag med 50%?

Flere porselenskrus

(i kaffebaren i tillegg til kantina)

2. Hvordan kan vi bedre flyten i kantina ved lunsjtider?

Større bord til å skjære brød på (plass til å sette fra seg brett)

Ferdigskåret brød

Registrering før kantineområdet

Prateforbud ved vannposten

Flytte avlevering av brett osv, så den ikke kommer i veien for de som kommer sent

For mange elementer (tallerken, bolle, salattallerken, bestikk, glass, kopp) = tar lang tid å sette på plass i oppvasken


Rydde opp i køene. Flere stasjoner?

Nok mat, brød, bestikk osv. i åpningstiden.

Tomt = kø, mange kommer tidlig fordi de er redde for ikke å få mat/bestikk

3. Hvordan kan jeg alltid finne et ledig møterom ved behov?

Dagen før må du bekrefte at du skal bruke rommet du har booket

Legge inn et valg under “location” i Outlook med “Walk and talk?”

Enkel oversikt over hvor mange personer møterommet tar

Pop-up-varsel, skal du fortsatt ha møtet?

Frigjøre møterom man er ferdig med før tiden

Trenger du et rom? Virkelig?

Bevegelses-sensor som avslutter møtet om rommet blir ledig

Kortere tillatt intervall på møteserier
(fordi serier bookes og rommene ikke brukes, men er opptatt)

4. Hvordan kan vi være sikre på at møterom-fasilitetene fungerer?

Alt burde være trådløst

Burde fungere med Mac

Idiot-testet brukerveiledning

Likt oppsett på hvert møterom

Enkle måter å melde fra når det ikke funker

Oppskrift på veggen (QR-kode?)

Flere analoge virkemidler (whiteboards og post-its)

Jevnlig service/ sjekk av møterom og alt utstyr (skjermer, penn/ papir, post-its, tusjer osv.)

5. Hvordan kan hybridmøter løses bedre i dag?

Rutiner og inkludering av de på Teams

Lik teknologi som funker i alle rom

5 min til opprigg

Ha møter som enten er digitale eller fysiske

Forbud eller vennlig oppfordring til at de som er i samme møte (på teams) ikke tar opp flere møterom

Oversikt over hvem som deltar fysisk, unngå at flere møterom er opptatt med samme møte

Redusere antall pappkopper tilgjengelig

Zalo og oppvaskbørste ved hver vask

Synliggjøre forbruket, kostnaden,

effekten

Vannglass tilgjengelig i etasjene

Bruke pappkrus flere ganger

“Visste du at…?“
-info om miljø, hva det vil bety å redusere

1. Hvordan kan vi redusere antall papp-kopper vi bruker hver dag med 50%?

Flere porselenskrus

(i kaffebaren i tillegg til kantina)

Stygge pappkrus

Registrering-før- kantineområdet

Ferdigskåret brød

Større bord til å skjære brød på (plass til å sette fra seg brett)

Prateforbud ved vannposten

Flytte avlevering av brett osv, så den ikke kommer i veien for de som kommer sent

For mange elementer (tallerken, bolle, salattallerken, bestikk, glass, kopp)
= tar lang tid å sette på plass i oppvasken


Nok mat, brød, bestikk osv. i åpningstiden.

Tomt = kø, mange kommer tidlig fordi de er redde for ikke å få mat/bestikk

Rydde opp i køene. Flere stasjoner?

2. Hvordan kan vi bedre flyten i kantina ved lunsjtider?

Dagen før må du bekrefte at du skal bruke rommet du har booket

Trenger du et rom? Virkelig?

Legge inn et valg under “location” i Outlook med “Walk and talk?”

Enkel oversikt over hvor mange personer møterommet tar

Bevegelsessensor som avslutter møtet om rommet blir ledig

Pop-up-varsel, skal du fortsatt ha møtet?

Frigjøre møterom man er ferdig med før tiden

3. Hvordan kan jeg alltid finne et ledig møterom ved behov?

Kortere tillatt intervall på møteserier
(fordi serier bookes og rommene ikke brukes, men er opptatt)

Alt burde være trådløst

Likt oppsett på hvert møterom

Burde fungere med Mac

Idiot-testet brukerveiledning

Oppskrift på veggen (QR-kode?)

Flere analoge virkemidler (whiteboards og post-its)

Jevnlig service/ sjekk av møterom og alt utstyr (skjermer, penn/ papir, post-its, tusjer osv.)

4. Hvordan kan vi være sikre på at møterom-fasilitetene fungerer?

Enkle måter å melde fra når det ikke funker

5 min til opprigg

Lik teknologi som funker i alle rom

Rutiner og inkludering av de på Teams

Oversikt over hvem som deltar fysisk, unngå at flere møterom er opptatt med samme møte

Forbud eller vennlig oppfordring til at de som er i samme møte (på teams) ikke tar opp flere møterom

5. Hvordan kan hybridmøter løses bedre i dag?

Ha møter som enten er digitale eller fysiske

Redusere antall pappkopper tilgjengelig

Zalo og oppvaskbørste ved hver vask

Synliggjøre forbruket, kostnaden,

effekten

Vannglass tilgjengelig i etasjene

Bruke pappkrus flere ganger

Stygge pappkrus

“Visste du at…?“
-info om miljø, hva det vil bety å redusere

1. Hvordan kan vi redusere antall pappkopper vi bruker hver dag med 50%?

Flere porselenskrus

(i kaffebaren i tillegg til kantina)

Post #5 - Forstå brukerne 📱

Post #5 - Forstå brukerne 📱

Post #5 - Forstå brukerne 📱

Med denne posten ønsket vi å forstå hva som fenger dere, skal man skape gode løsninger for en brukergruppe, gjør man lurt i å la seg inspirere av hvilke andre produkter og tjenester brukergruppa liker godt.


Alle skulle liste opp hvilken underholdnings-app de likte best, og si kort hva som er bra med den.


Klikk på de største sirklene for å få listet opp dette.

Med denne posten ønsket vi å forstå hva som fenger dere, skal man skape gode løsninger for en brukergruppe, gjør man lurt i å la seg inspirere av hvilke andre produkter og tjenester brukergruppa liker godt.


Alle skulle liste opp hvilken underholdnings-app de likte best, og si kort hva som er bra med den.


Klikk på de største sirklene for å få listet opp dette.

Igjen, tusen takk til alle dere 278 Gyldendølere som deltok 👏 Ønsker du mer innsyn i funnene ta kontakt med en av oss som sto på postene!


Vi tar med oss funnene til der de hører hjemme, i håp om at vår fantastiske arbeidsplass kanskje kan bli enda litt bedre i fremtiden 😊

Igjen, tusen takk til alle dere 278 Gyldendølere som deltok 👏 Ønsker du mer innsyn i funnene ta kontakt med en av oss som sto på postene!


Vi tar med oss funnene til der de hører hjemme, i håp om at vår fantastiske arbeidsplass kanskje kan bli enda litt bedre i fremtiden 😊

Igjen, tusen takk til alle dere 278 Gyldendølere som deltok 👏 Ønsker du mer innsyn i funnene ta kontakt med en av oss som sto på postene!


Vi tar med oss funnene til der de hører hjemme, i håp om at vår fantastiske arbeidsplass kanskje kan bli enda litt bedre i fremtiden 😊